sábado, 26 de enero de 2013

Altea.es, el renovat portal de l’Ajuntament en Internet, ha introduït els últims avanços en tecnologia de xarxes per a fer més accessible la web de l’Ajuntament d’Altea

web 2

Altea.es, el renovat portal de l’Ajuntament en Internet, ha introduït els últims avanços en tecnologia de xarxes per a fer més accessible la web de l’Ajuntament d’Altea per a així facilitar l’accés dels usuaris a l’oficina digital, o administració electrònica, de la qual mancava l’anterior pàgina web. La nova web ha unificat en una sola plataforma les diferents pàgines webs que gestiona l’Ajuntament com Palau, Radio Altea, Cultura o Alteadigital.
La plataforma en Internet, modernitzada i actualitzada, es presente oficialment, ahir dijous, en un acte celebrat en el Centre Social, davant un nombrós grup d’empresaris i representants del teixit social alteà. L’edil de participació ciutadana i xarxes, Sebastián Gómez, va reconèixer que l’anterior web, amb una antiguitat de deu anys, s’havia quedat completament obsoleta, “Altea estava fóra de la carrera de les innovacions en internet, teníem l’obligació de seguir el ritme que marquen els nous temps”, segons Gómez, “els avanços tecnològics ens permeten millorar la comunicació amb els ciutadans per a facilitar-los la vida, i posicionar Altea a nivell internacional en el mercat turístic”.
L’empresa Digiwork, amb seu a Alacant i Madrid, ha sigut l’encarregada de posar en marxa el projecte, en el qual han treballat durant un any. En la seua eixida oficial a les xarxes, el Cap de projectes de Digiwork, Feiko Brugman, va explicar el desenvolupament de la web, “la idea essencial que treballem des del principi va ser enfocar la web feia el ciutadà per a facilitar la relació entre l’Ajuntament i els seus veïns”, per açò, tots els departaments municipals, 22, tenen accés directe a la web, tant per al seu treball intern, com a extern de comunicació i resolució de gestions directes amb el ciutadà. Per a fer-se una idea del treball que ha suposat la posada al dia de la web municipal, Feiko, va informar que els programadors que han participat en la web han produït en menys de 12 mesos, més de 3.000 fitxers actius, la qual cosa suposa més de tres milions de paraules, o dit d’una altra forma, 21 milions de caràcters. A més, Altea.es, ha unificat totes les web que gestionava fins ara l’Ajuntament i que funcionaven de forma autònoma, com el periòdic municipal “Alteadigital”, la web de Palaualtea, o la de la ràdio municipal, Radio Altea, entre unes altres.
La web municipal usa les dues llengües oficials, castellà i valencià, i disposa a més d’un traductor simultanege d’anglès, alemany, francès,i noruec. Un altre aspecte que s’ha millorat és la presència dels ciutadans en la web a través de les xarxes socials com Facebook o Twiter. A més, Altea.es, es posiciona com la principal cerca d’Altea quan s’usa el cercat universal, Google. Però sens dubte, la més important de les innovacions ha sigut la introducció de l’administració electrònica o Oficina Digital, que permetrà que els ciutadans puguen realitzar nombroses gestions des de la seua terminal sense necessitat de traslladar-se a l’Ajuntament. La nova plataforma, va explicar Ballester, se sustenta en tres eixos. El primer d’ells és la web “Visitaltea” que va ser presentada fa un mes i que és el portal turístic d’Altea en el qual participen tots els empresaris del sector turístic de la localitat, i que en les seues primeres setmanes de funcionament va tenir més de vint milions d’impactes en les xarxes socials. El segon eix és la web del propi Ajuntament d’Altea, que facilita als ciutadans l’accés immediat a tota la informació que genera l’Ajuntament, i finalment, el programa “Gestiona”, l’administració digital, “ara, va dir Ballester, els ciutadans poden des de la seua casa realitzar gestions com la petició de permisos de crema, la sol·licitud del certificat d’empadronament, el pagament de taxes i moltes altres més, la qual cosa millora la qualitat del servei i facilita la vida als ciutadans”.
L’Alcalde d’Altea, Miguel Ortiz, va destacar que en l’actual situació de crisi “el repte dels Ajuntaments és l’eficiència, la nostra obligació és donar als ciutadans més per menys, utilitzant millor els recursos dels quals disposem”, en aqueixa línia emmarque la creació de la nova plataforma “ja que compleix amb una de les nostres missions com a representants com és la de resoldre problemes als ciutadans”. Ortiz va demanar que els ciutadans vegen als polítics, edils i alcaldes, com a persones “que dediquen el seu temps a resoldre problemes” i considere que en l’actual situació “l’Ajuntament ha de ser el motor de la recuperació econòmica” i la seua obligació és “engegar projectes innovadors com la nova plataforma en internet, que millora l’eficàcia en el servei municipal”.


Fuente: radioaltea

No hay comentarios:

Publicar un comentario